Monday, August 8, 2011

kerana Dia , mereka aku tinggaLkan ..




mahalnya hidayahMu...sehingga tidak layak diri ini ingin memilikinya..


Maafkan aku sahabat,aku tak mampu…aku bukan ingin menjauhi kalian yang aku sayangi..tetapi aku ingin mendekati Dia yang lebih menyayangi diri ini…aku bukan ingin melupai kalian yang sering aku ingati…tetapi aku mahu sentiasa mengingati Dia yang sering aku lupai…aku tidak pernah ingin menguji kalian dengan diriku yang sekarang ini..tetapi aku ingin sentiasa diuji oleh Dia yang lebih mengetahui tentang diriku pada tika ini…betapa aku mndambakan seberapa banyak perhatian dari kalian pada setiap masa…namun,aku akur bahawa Dia lebih prihatin akan kondisi aku pada setiap waktu…
Teringin sekali aku ingin kalian dengar tangisanku tatkala diri ini dirundung pilu…tetapi betapa pilunya aku tatkala aku sadari bhwe hanya Dia yang mampu menjadi tempat aku mengadu menghentikan sedu…betapa aku mendambakan cinta dari kalian…tetapi…tetapi…kerana cintaNya,aku melupai cinta kalian yang pernah ku kemis dahulu….hablumminallah…hablumminannas…..

"Perjuangan secebis jihad, kekadang meruntum rasa sekeping hati, namun tiapkali kegetiran melanda, tika itu kita kembali mengenali hakikat, kitalah pejuang sebenarnya"

"Jadilah seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi jalan. Dilempar buahnya dengan batu, tetapi tetap dibalas dengan buah."
~Saidina Abu Bakar As-Siddiq~

p/s:janganlah kau menolak saat hidayahNya mndekatimu..andai hidayahNya itu mndekatimu,
maka dekatilah ia lagi,singkaplah ia,jagalah ia,dan hargailah ia...




No comments:

Post a Comment